Marketing bezpośredni

Wydatki na reklamę to w każdej chwili sprawa bardzo kontrowersyjna. Na nieszczęście, kiedy chcemy z dobrym skutkiem wypromować firmę, powinniśmy poświęcić na to konkretny budżet i co do tego nie ma wręcz najmniejszych wątpliwości. Wysokość tego budżetu uzależniona jest od wielkości firmy i od tego, co ta firma robi, na jakim rynku funkcjonuje, jaką ma konkurencję i jakich klientów chce uzyskać.

Im firma większa, tym więcej pieniędzy powinno się wydać na reklamę. Jasne jest, że tańsza będzie broszura reklamowa nawet wydrukowana w tysiącach egzemplarzy, niż marketing telewizyjna w telewizji z dużą oglądalnością. Każda firma musi dostosować budżet do własnych wymogów i wiedzieć jednocześnie, że te wydatki mogą, ale nie muszą się zwrócić. Czasem kampania reklamowa przynosi realnie spore efekty. Innym razem jednak są one znikome lub nie ma ich wcale. Tego nie da się przewidzieć. Bywa, że małe budżety rzędu kilku tysięcy złotych są w stanie wygenerować w małej firmie większą sprzedaż, niż ogromne budżety rzędu kilku milionów w ogromnej firmie. Wszytko uzależniony jest od tego, jaki wizerunek firmy jest kreowany i jaki kanał dotarcia do klientów wybierzemy. Na początek warto rozpocząć od niewielkiego budżetu i sprawdzać, jaka jest z niego konwersja. W przyszłości można przerzucić się na nieco większy i dokładnie tak samo stale kontrolować, ile kosztuje pozyskanie jednego klienta w takim układzie. Następnie budżet na działania reklamowe warto dać największy z możliwych i tożsamo sprawdzić, jak będzie to wyglądało. Można na bazie tego wyliczyć, ile zarabia jeden projekt graficzny i jego emisja i ile zwraca się nam na jednym kliencie.

Polecam: broszura

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s